PRZEDSZKOLE NR 269
ul. Smocza 22
Przedszkole jest placówką promującą zdrowie, otwartą, bezpieczną
i przyjazną dla dzieci oraz ich rodziców.
Naszą misją i celem jest uszczęśliwianie dzieciaków, spełnianie powołania nauczycieli, a także oczekiwań rodziców o bezpiecznym azylu pełnym poszukiwania i tworzenia
oraz dziecięcej radości.
Priorytetem naszego przedszkola jest optymalny i wszechstronny rozwój dzieci oparty na edukacji poprzez zabawę, ruch, empiryczne
i samodzielne „badanie świata wszystkimi zmysłami”.
Koncepcja pracy placówki oparta jest na idei wychowania ku wszelkim wartościom, na etycznym zarządzaniu i kluczowych zasadach:
- podmiotowego traktowania dziecka i partnerów edukacyjnych,
- indywidualizacji procesów wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych,
- partnerstwa w relacjach nauczyciel – dziecko – rodzic,
- stosowanie działań wychowawczo- dydaktycznych służących rozwojowi samodzielnej, twórczej i otwartej postawy wobec wiedzy, kultury i wychowania.
„Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższa jest radość z pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość triumfu i szczęście samodzielności, opanowania i władania.”
Janusz Korczak
Małe co nieco o nas…
To kolorowe przedszkole mieści się przy ul. Smoczej 22 w Warszawie w dzielnicy Wola.
Naszym dobrym sąsiadem i sprzymierzeńcem we współpracy jest Szkoła Podstawowa nr 389 im. Stefana Starzyńskiego,
z którą dzieli nas ulica Smocza. Mamy wspaniały kontakt ze Szkołą Podstawową nr 222 im. Jana Brzechwy przy ul. Esperanto 7a oraz Szkołą Podstawową nr 234 im. Juliana Tuwima przy ul. Esperanto 5
Ulica Smocza, którą widzimy z okien przedszkola służy nam jako obiekt edukacyjny do nauki poruszania się w ruchu ulicznym, pokonywaniu przejść dla pieszych i właściwym reagowaniu na sygnalizację świetlną, ale także poszerzaniu wiedzy motoryzacyjnej, bądź reagowaniu euforią na eko – patrol lub pojazd karetki pogotowia.
To my – Wesołe Nutki, Zuchy, Misie, Tygryski, Smoki, Sówki jesteśmy tu najważniejsi, do nas należy ostatnie słowo i wszyscy się z nami liczą nawet panie kucharki. Nasze kubki smakowe są bardzo delikatne, jesteśmy „niejadkami” a czasem jesteśmy uczuleni, dlatego nasza kuchnia staje na wysokości zadania i przyrządza posiłki dostosowane do naszych potrzeb.
Korzystamy z własnego, bardzo przestronnego ogrodu przedszkolnego. Rozgrywamy mecze piłki nożnej ucząc się trafiać
w światło bramek oraz trafiać do kosza na boisku do koszykówki.
Uwielbiamy relaksować się w ogrodzie na kocu przy książce z bajkami, malować, rysować na sztalugach w plenerze, puszczać latawce i bańki mydlane.
Posiadamy dużo terenu płaskiego, aby móc tworzyć własne mini galerie chodnikowe, lub też za pomocą kolorowej kredy wymyślać tory przeszkód, trasy, ponadczasowe gry chodnikowe.
Wszyscy dorośli dbają o bezpieczeństwo podczas naszych szaleństw w ogrodzie, wyposażenie placu zabaw w sprzęt sportowy, zabawki, sprzęty terenowe, co z pewnością wpływa na jakość naszej zabawy oraz bezpieczny i harmonijny rozwój.
Komfort przebywania na świeżym powietrzu uprzyjemnia nam „zielone otoczenie”– jarząb, dąb, klon, jabłoń, lipa, modrzew, tuja – które daje wytchnienie w upalne dni, poszerza świadomość przyrodniczą i dostarcza naturalnych darów przyrody do zajęć edukacyjnych.
Mamy możliwość samodzielnego siania, sadzenia, podlewania, rozwijania świadomości ekologicznej prowadząc „zielone uprawy” grupowe w sali i ogrodzie przedszkolnym.
W dwóch przestronnych piaskownicach znajdujemy mnóstwo muszelek, kamyczków, skarbów i nigdy nie zabrakło miejsca dla żadnego małego odkrywcy.
Nasze sale posiadają własne tablice multimedialne, bez których nie wyobrażamy sobie zajęć dydaktycznych, nauki tańca
z instruktorem lub edukacji zdalnej.
W naszych dużych i słonecznych salach rozwijamy swoje uzdolnienia i zainteresowania obserwując świat przez mikroskop, lupy, obsługując pipetki w kąciku ekologicznym, a także innych kącikach zainteresowań: czytelniczym, plastycznym, konstrukcyjnym, sensorycznym, relaksu, muzycznym…
Samodzielnie korzystamy z nowoczesnych łazienek przyjaznych środowisku, w których, np. uczymy się oszczędzać wodę, papier, prąd.
Atutem naszego przedszkola jest bogato wyposażona sala gimnastyczna w sprzęt sportowo – rehabilitacyjny, nad którym czuwają terapeuci Integracji Sensorycznej.
Sala gimnastyczna służy także do zajęć umuzykalniających, podczas których korzystamy z naszej bogatej kolekcji instrumentów perkusyjnych pod okiem nauczyciela rytmiki.
Panie nauczycielki nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje dokładając starań, aby nauka, zabawa i pobyt dzieci
w przedszkolu był atrakcyjny i spełniał oczekiwania nieustannie zmieniającej się rzeczywistości.
Innowacyjne programy autorskie, koncerty, teatrzyki, plenerowe wyjazdy edukacyjne, warsztaty, zajęcia w bibliotece,
w teatrze, z panem policjantem wpisały się na stałe do oferty edukacyjnej przedszkola uatrakcyjniając formy i metody prowadzonych zajęć.
Nasze panie ćwiczą z nami podczas gimnastyki, śpiewają razem z nami podczas zajęć rytmiki, uczą porozumiewać się
w języku angielskim podczas zajęć językowych. Wspierają nas w rozwoju i naszych bliskich gdy tego potrzebujemy.
Empatia i wrażliwość to kluczowe cechy, które wynosimy z tego przedszkola. Cała społeczność przedszkola włącza się corocznie w akcję charytatywną na rzecz naszego absolwenta.
Organizujemy akcje dobroczynne na rzecz chorych dzieci ze szpitali, dotrzymujemy towarzystwa seniorom z Centrum Aktywności Międzypokoleniowej Nowolipie, wspomagamy Schronisko dla bezdomnych zwierzaków w Celestynowie oraz Straż dla zwierząt przy ul. Wolskiej 60, zbieramy plastikowe nakrętki, odzież, współpracujemy z Fundacją Ewy Błaszczyk –
A kogo?, Fundacją Mam marzenie, Fundacją Zdążyć z pomocą….
Gdy edukacja przedszkolna dobiega końca, nasze serca zostają tu na zawsze. Chętnie wracamy – na plenerowe pikniki organizowane dla dzieci, rodziców, absolwentów i przyjaciół naszego przedszkola.
Nasze przedszkole jest czynne od 7:00 do 17:30 dlatego nigdy nie brakuje czasu na realizację podstawy programowej, naszych zainteresowań, uzdolnień i co najważniejsze wyposażenia nas w solidne kompetencje, które wykorzystujemy na dalszym etapie edukacji.